torsdag 4 augusti 2011

Karibisk falukorv

Idag ska vi prova ännu ett LCHF-recept. Vanlig korvstroganoff innehåller många kolhydrater och när jag letade efter ett alternativ hittade jag istället detta recept på matklubben.se

ÅTERKOMMER SENARE MED RECENSION.


Karibisk Falukorv LCHF

För 3-4 personer

Ingredienser

400 g Falukorv

100 g bacon, finklippt

1/2 st Gul lök, finhackad

2 dl Ananasjuice

2 st Vitlöksklyftor, pressade

1 knippe Färsk timjan

2 msk Curry

50 g Kokosflingor

35 g Smör

4 dl Vispgrädde

Gör så här

Fräs falukorven i skivor i hälften av smöret i en stekpanna. Tag upp och lägg åt sidan.

Fräs vitlök, curry, timjan, kokos och gul lök i resten av smöret samt fettet som blev kvar i pannan i pannan. Låt det svettas en stund tills det doftar ordentligt.

Slå i ananasjuicen och låt det koka ihop tills allt blir simmigt och slå därefter i grädden samt lägg tillbaka korv och bacon.

Låt allt puttra ihop och servera med exempelvis coleslaw som kryddats med curry.

Njut.

Uppdatering: svingott :-) Bland det bästa LCHF jag ätit. Jag tog lite mindre juice i min och bytte ut en del av grädden mot creme fraiche. Var så gott att det även fick bli min frukost imorse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar